Salgsbetingelser

ORDRE

  • Kunden/fakturamottaker må være fylt 18 år.
  • Alle ordre til Celias bekreftes med skriftlig ordrebekreftelse som sendes kunden.
  • Ved bestilling får dere tilsendt et unikt ordrenummer som følger bestillingen fra ordre til fakturering og eventuell retur.
  • Det påhviler kunden et ansvar for umiddelbart å korrigere/ informere om eventuelle feil eller misforståelser som måtte vært notert på ordrebekreftelsen.

BESTILLING / BETALING

  • Minste ordre er 60 esker. (Vi dekker frakt på bestillinger over 140 esker.)
  • Faktura sendes på mail etter at varene er mottatt.
  • 3 ukers betalingsfrist.
  • Bestillinger i Oslo-Akershus kan hentes på vårt lager etter avtale i åpningstiden.

PRØVEPAKKE

Ved bestilling av vareprøver anses for å være helt uforpliktende. Celias dekker frakt til kunden.

RETUR – BETINGELSER 

  • For å få godkjent retur, returskjema fylles ut og sendes inn.
  • Kunden må ha solgt minimum 140 esker for å ha rett til retur.
  • Retur må meldes senest innen 30 dager fra mottak dersom ikke annet er avtalt.
  • Eskene skal returneres i samme stand som de ble mottatt, pakket i original emballasje. Kunden har ansvar for at kartongene er forsvarlig tapet før henting og sending.
  • Kun hele kartonger à 20 esker kan returneres.
  • Det er kun mulig å melde og sende retur èn gang.
  • Ved retur må kunden selv stå for frakt og omkostninger. Må pakken sendes i retur, SKAL det sendes som BEDRIFTPAKKE med BRING. Kunden dekker kostnaden ved retur av varene.
  • Kunden kan som et alternativ levere direkte på lageret vårt på Lørenskog i våre åpningstider – kostnadsfritt.

RETUR VED KAMPANJE PRODUKTER

CELIAS har innimellom kampanjer, som gir med ekstra produkter ved bestilling av dugnad.
Ved retur av dugnadsprodukter bestilt med kampanje, trekkes disse fra først, tilsvarende det som fulgte med på bestillingen.

ANGRERETT

Ved benyttelse av angrerett av kjøpet, betaler bestiller retur av varene. Angrerettskjema fylles ut og sendes til kundeservice@celias.no. All retur sendes som Bedriftspakke med BRING. Returlapp blir tilsendt på mail, etter at vi har mottatt angrerettskjema.

UAVHENTEDE PAKKER

Varer som ikke blir hentet eller tas i mot ved leveringsforsøk, står kunden ansvarlig for i sin helhet.
Det vil tilkomme et administrasjonsgebyr og fraktkostnader som belastes kunden i sin helhet.

REKLAMASJON

Er det feil eller mangler på våre dugandsprodukter, må dere ta kontakt med oss senest innen 10 dager, etter at varene er levert. Dugnadsproduktet  skal sendes i retur etter nærmere avtale med oss.

FORBEHOLD

Vi tar forbehold om feil på våre digitale flater og i markedsmateriell, samt event prisendringer.

PERSONOPPLYSNINGER – GDPR

Les mer her vedr våre rettningslinjer om GDPR

ØVRIGE BETINGELSER

Vi gjør oppmerksom på at kredittsjekk kan forekomme. Fakturaer som ikke betales innen fristen vil bli sendt til inkasso på personen eller til bedriften (som har eget organisasjonsnummer) som står oppført som bestiller. Bestiller er asvarlig for å dekke alle omkostninger tilknyttet inkassokravet.

Den som er ansvarlig for fakturaen er ansvarlig for hele beløpet. Dersom noen under 18 år bryter betingelsene og bestiller, samt ikke betaler innen fristen, vil saken bli anmeldt til politiet fo bedrageri i henhold til straffeloven §270.

Betingelsene er regnet som lest og akseptert ved innsending av bestillingsskjema.